Isnin, 24 November 2008

sebak..

comel kan?


aku baru lepas baca blog nie.. sedey, sebak, terkilan, geram.. smenya bercampur baur.. kalo nak tau lagik lanjut korang klik jekla kat gambar..

buat kuarga arwah.. banyakkan bersabar.. Allah pasti tolong hamba-Nya yg teraniaya..


** al fatihah utk arwah zulaika.. moga tenang disana selama-Nya.. :( :(

** dpt citer nie dari kak ty... sori kak.. angel curik..

Jumaat, 21 November 2008

hapdet la..

wehh.. dh bape hari x hapdet blog nie.. dush..dush..dushh kat pale sndrik... lom ada cter menarik yg leh dikongsi bersama laaa.. huhuhu.. sabo yerkkkk... sok2 kalo aku dh rajin aku hapdet lor... lalala..


** cter byk jek.. tetiap ari ada cter cuma aku jek yg mls nak update.. ihiks =p

Selasa, 18 November 2008

cuti2 mesia

sy nak p bercuti... yeahhh!!! dh bape taun tak p bercuti cmni... akhirnya... kami suami isteri sepakat nak bercuti ke cameron.. hanimun ke?? isk3.. idak ler... kami nak p family holidayy.. nak bawa pontel, mak, abah, akak ipar, abg, anak buah.... aduhai.. seronoknyaa.. tak sabar plak nak tgu januari 2009.. harap2 smenya berjalan dgn lancar...



nape sy bercuti 1 ari 1 malam jek?? sbbnya... masa sy buat permohonan online tuh, tempahan tuk feb 2009 tak dibuka lagik.. huwaaa.. frustnya sy.. tepaksala sy tempah utk tarikh 30 & 31 jan jerk.. kalo dh smpi sana, kot2 bilik tu still kosong sy lanjutkan la tempoh penginapan tuh.. bulih kannnn?? hikhik... sape2 yg takder kalendar 2009, sila lihat hp memasing.. ahahaha.. gler poyo sy nie.. psstt2.. murah kann?? RM50 jerkk... okeyla untuk sy yg kurang berkemampuan nihh.. huhuhuhu... yg penting, 1st time nak p cameron.. tu yg sy sgt2 teruja.. :D (wahaha.. gler jakunn.. org lain dh berpuluh2 kali p sana, haku baru 1st time nak p.. huhuhu.. JAKUN nooooo)

** maklumat2 lain tepaksa diedit utk keselamatan sy.. =p

* apsal tetiba posting sy nie poyo2 belaka.. ahh.. pedulikk!!! blog sy, sy punya suka la.. lalalala!!!~

syukran2...

kawan2 sy baru balik dari penang.. diorang berkursus kat sana selama 4 ari 5 malam.. patutnya sy pun kena pegi.. tapi disebabkan sy ada anak kecik (alasan jek) sy pun 'mengecualikan' diri dari hadir ke kursus tersebut.. boleh cmtuh?? hahaha... boss pun ckp ok.. sy apa lagik.. hepi lorr... sy mmg tak ske p kursus2 nie, tatau la nape.. dari sejak bujang smpi dh beranak nie bila kena p kursus mesti lemah.. tu yg pelik lau tgk org lain hepi semacam bila kena p kursus.. alahaiii.. apa la mlsnya saya nie kan... masa bujang dulu.. kalo kena p kursus asek teringatkan tunang.. (wakakakaka).. skrg nie kalo kena p kursus kompem asek teringatkan pontel.. mau siang malam sy nanges.. hikhikhik... bistuh camnooo???? mmg la bleh ajak anak.. (opis sy nie best tau.. kalau p memana, luar daerah dari KL nie, sesapa yg ada anak kecik leh bawa skali.. bukan leh bawa anak jek, suami pun leh ikut serta.. kira2 cam p bercuti skali la.. best kan?? hahaha.. syukur2 dpt keje kat cni.. huhuhu... ) tapi mslhnya incik suami tak bleh cuti.. biasala la keje swasta.. keje plak ngan komunis.. (ehh.. ada lagik ke komunis skrg nie? hehe..) sudahnya... sy pun kansel la dari p kursus.. tu alasan yg sebetul2nya.. (sy kalo kena p memana, kalo leh nak angkut anak & suami skali... lemak kan?? =p)

cuma sy tak sangka.. diorang igt jugak kat sy... arinie diorang masuk opis tgk2 diorang hulur beg yg comei nie kat sy.. nak tau apa dlm nya?? meh sy tunjukk...



wahh.. beg RM lagik =p


kuih bangkit.. bestt.. sy suka mkn nie.. masuk dlm mulut jek nanti dia cair.. (cam coklat la plak..hikhik)


rempeyek.. sy kureng plak dgn yg nie.. tapi takper, incik suami leh habiskan.. hehe

alamak! blurr plak gambar bahulu sy nie..

haa!! yg nie sy saaaaaaaaangatt sukaa.. tgk tu warna warni.. gerammmmm


balm buah pala.. sok2 kalo sy batuk2 ke, saket pale ke, kena geget nyamuk ke leh pakai bnda nie. ihikss..



syukurr lagik skali... ada jugak buah tgn utk sy... mekasih yer kenkwan... lenkali sy nak lagikk... =p haha.. melampau la tuuuu....



caiyok pontel caiyokk

anak mama dh pandai tonggeng2 plak ekk.. nak merangkak ke?? tapi punggung tu berat sgt kan.. takper2.. cuba lagik ehhh.. caiyok pontel... caiyokk.. =p


video

ciannyaaaaaa =( =(


mangsa... comei btoll...


PUTRAJAYA: “Hati ibu mana yang tidak luluh apabila melihat jasad anaknya terbaring kaku sedangkan pada sebelah pagi dia kelihatan gembira ketika bermain dengan bapanya,” luah Adelina Christine Awent Jon Abdullah, 28, ibu kepada seorang bayi empat bulan yang maut dipercayai tersedak susu di nurseri.Malah, kata Adelina, dia masih ingat arwah seolah-olah melambai tangan ke arahnya ketika meninggalkannya di nurseri sebelum ke tempat kerja. Mangsa, Abrahaem Noah mendapat rawatan kecemasan di Hospital Putrajaya di sini, kira-kira jam 1.30 tengah hari, Jumaat lalu.Bagaimanapun, pihak hospital memaklumkan bayi malang itu sudah meninggal dunia sebelum dibawa ke situ.

Dia dan suami, Mohamad Najib Rosli, 29 dimaklumkan mengenai keadaan anak mereka oleh seorang penjaga nurseri di Istana Kehakiman di sini, kira-kira jam 2.30 petang, sebelum bergegas ke hospital.

Malangnya, Abrahaem sudah tidak bernyawa.Menurut Adelina, kejadian itu meninggalkan kesan mendalam pada dirinya, apatah lagi Abrahaem berada dalam keadaan sihat ketika dihantar ke nurseri.Malah, anaknya itu tidak mempunyai masalah kesihatan sejak lahir.“Saya amat terperanjat dengan kejadian ini. Kami sudah kering air mata...kalau bayi kami sakit tak apa, tetapi dia berada dalam keadaan sihat ketika dihantar ke nurseri. Itu yang menyebabkan kami terkilan. “Lebih menyedihkan, kami tidak dimaklum awal mengenai kejadian itu, sebaliknya mengetahui selepas satu jam berlaku. Walaupun pihak nurseri meminta maaf tetapi kami perlukan penjelasan mengapa kami lewat dimaklumkan,” katanya ketika ditemui Harian Metro di sini, semalam.


Ketika ditemui, Adelina Christine yang juga seorang pegawai di Kementerian Kewangan kelihatan sugul.Dia ditemani Mohamad Najib dan ibunya, Rani Ibot, 50.Beliau berkata, berkata Abrahaem didaftar ke nurseri itu sejak dua bulan lalu selepas mendapati ia terletak tidak jauh dari pejabatnya dengan bayaran RM250 sebulan manakala pekerja adalah warga tempatan.“Terdapat antara lima hingga enam bayi berusia bawah setahun dan lebih 10 yang berusia lebih 10 tahun serta beberapa kanak-kanak lain di nurseri terbabit,” katanya.Berikutan kejadian itu, pasangan terbabit membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya, pada hari sama akibat tidak berpuas hati dengan jawapan pihak nurseri.Ini untuk memastikan kejadian terbabit disiasat bagi mengenal pasti punca kejadian.“Kami terima takdir Ilahi, tetapi tidak mahu ada lagi bayi tidak berdosa menjadi mangsa akibat kelalaian. Kami tidak mahu apa yang kami tanggung ketika ini menimpa ibu bapa lain,” katanya.


Adelina berkata, kini hanya rakaman gambar dan video Abrahaem di telefon bimbit milik mereka berdua menjadi kenangan untuk melepaskan rindu kepada anak tunggal kesayangan pasangan yang berasal dari Sarawak itu.“Saya sering merakam gambar dan video Abrahaem setiap hari. Saya tidak menyangka ia akan menjadi kenangan selepas arwah meninggalkan kami buat selamanya,” katanya.Dia dan suami turut meluangkan masa setiap hari menziarahi kubur arwah yang dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Presint 20 di sini, Sabtu lalu.

** al-fatihah utk mangsa..
** pengajaran penting utk aku.... tetiba risau plak pontel kat nurseri... moga2 pontel sihat selalu.. iskk!~ :(

Isnin, 17 November 2008

dari mines ke JJ balakong


pagi smlm boring2 lepak kat umah ajak abe kuarrr..

"pa.. jom p pyramid.. tgk coklat.. (kat pyramid kan ada pameran coklat cadburry kan...)"
"pyramid?? jauhla ma... nak ujan nie duk umah lagik best.."
"hurm.. okeyy.. duk umah jekla (smbey membentak2)"
"ermm.. jomla siap2 kita p"
"hehehe (dlm ati...)"

ahahaha... jahat aku kan?? ngeh3.. aku mmg begini.... aku suka membentak2.. ske buat abe serba slh.. ahakss.. sori yer incik abe.. bistuuu.. kalo aku tak wat cenggitu, takdernya incik abe nak bawa aku keluar berjalan.. huhhh.. aku bosangggGGGG!! kalo pontel tu dh pandai berkata2 kompem dia pun akan ckp.. 'papa, pontel bosan la duk umah'.. ahakss...

plan awal..... pagi tuh ajak abe sarapan kat luar (kul 11 pagi) sarapan ke?? =p.. aku makan nasi lauk siput sedut (peberet aku tau.. abe?? dia geli... kehkehkeh....) pastu abe makan soto.. mintak lontong yg dtg soto.. adoilaa... abe telan jugak.. ermm.. skrg nie kan, kalo kitaorg p kedai makan rasa cam dh susah sket la.. yerla.. pontel dh beso kan, dia tak geti duk diam.. dh pandai hentak2 meja, dh pandai tepis sudu garfu, dh pandai tolak cawan minuman.. so... kalo nak makan kena gilir2... cam smlm, masa tgh makan seb baik mangkuk soto tak telangkup atas badan dia.. kalo tak.. naya weii.. masuk spital lagik jawabnya.. hehehe

makan2 secepat yg bley, abe tnya nak p mana sbnrnya nie? dia lau bley mmg nak suh aku ckp 'kita balik jekla'.. kuang3.... aku pun ckp 'p memana jeklaaaaa'.. so, abe ckp 'kita p mines jekla.. dekat sket.. pyramid jauh.. lagipun ari nk ujan'.. aku ok kan ajer.. yg penting dpt jalan2.. yeyeahhh!!.. dari putrajaya jln mmg clear skali smpi stesen komuter serdang.. umak aii.. apa ke hal jammed plak.. mmg jln jammed gilerr.. xcident ke?? tgk2 takder plak xcident ke hapa.. sudahnya.. smpi masuk simpang mines jln packed habis.. last2 abe ajak p JJ balakong jek.. kt jj balakong bli apa ehh?? owhhh... bli spagetthi... konon2 nak masak spagetthi.. abe pun dh offer nak tolong masakkan..


ini kat JJ.. pontel ganti pampers


muka pontel makin bulat eh ma??

pusing2 smpi penat dlm kul 2 ajak abe balik. pontel pun dh meragam2.. nak tdo.. suh tdo dlm stroller takmo plakk.. tak best gaknya dlm stroller tuh.. pontel dh beso+panjang.. stroller tu plak dh sempit.. kalo tdo kat umah, atas tilam pontel leh buat aksi stuntman... kan pontel kannn.. =p
smpi2 umah ujan turun mencurah2.. seb baik sempat smpi umah, kalo x habis lencun kain baju aku kat luar tuhh..

ini chef sy.. dia pakai apron dgn rela hati yer..

ini hasil masakan chef sy... mau cuba?? =p

16.11

smlm 16 november... makanyaa.. genapla si pontel berusia 7 bulan.. huhu.. kejapnya masa berlalu kan pontel.. skrg nie pontel makin lasak, makin aktif, dah pandai meniarap dgn jayanya.. skrg nie tgh terror angkat2 vontot nak merangkak.. adess!! smpi la nie aku tak sempat nak rakam video pontel tgh tonnggeng2.. mmg lawak giler.. kakakaka... apa nak citer ek? kita layan gambo jeklaa.. nie gambo smlm, masa pontel genap umur 7 bulan.. adakah sy semakin pontel? ngeh3...

iskk.. takyahla pakai puting kopek tu lagik yer pontel.. huhuhu

seksis plak anak mama nie =p



haaa??!!


cubaan nak merampas kamera mamanya.. hikss!!~


** ptg nti ajak papa p miness.. lalalala...

Khamis, 13 November 2008

caro??


keje sape la niee.. kakakaka.. hadoilaa.. ciannya anak aku kena dera.. apaknya nie mmg nak kena la niee... tapi elok plak dia diam jek kan.. huhuhu... bila tgk skali imbas cam 'ibu mertuaku' plak..
ahakss!!~..

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

bila rndu


rndu kat sape? mestila pontel.. skrg dh ada pontel, rndu kat dia jek.. dulu takder pontel, rndu kat pa.. hahahaha.. apa aku mengarut nihh.. smlm... rndu sgt kat pontel.. kan masa aku post entry tuh aku ckp rndu kat pontel... tup2 ptg tuh masa pa jemput aku balik keje tgk2 dia bawa pontel skali.. wahhhh!! syioknyaaaaaaa... cemana ehhh.. aku skrg sket2 rndu kat dia jekkk.. nak2 dia tgh dmm nie.. lagik laaa..... rasa cam nak benti keje jek.. tapi kalo benti keje mana nak dapat duit?? kalo tak dpt duit cemana aku nak p soping slalu..

masa nie pontel duk seat depan, mama duk belakang.. jadik mem ehh.. hehehehe



pontel.. tgk cni..


takmo la mama.. main pen lagik syiok..


jelir lidah kat mama plak


takmo amik gambo la mama... smbey tepis2 kamera


akhirnyaa... =P

ubat time



ermm.. pontel demam lagik.. masuk nie dh 3 ari gaknya.. tataula nape, bulan nie sokmo nak demam.. demam..demam..demamm.. ciannya anak mama... kenapa eh?? aku pun naik pelik la, jap2 demam, jap2 demam.. sbb aku htr ke nurseri ke? jangkit kenkawan yg lain ke? sbb kena ujan ke? iskk.. tak mungkin laa.. sbb nak beralih bulan ke? hai.. pontel..pontel.. asek demam jek pp tu pun dh tak pontel sgt.. hikhik...

katup mulut rapat2...

dah mula pusing kiri kanan.. sabooooorrr


masa nie time pontel makan ubat.. dia kan, susah benau nak suh makan ubatt.. tiap kali aku tekan picagari tuh, dia terus ludahkan balik.. wahhh!! tersentapppp!!!.. ada skali tu, aku mmg dh takleh sabar, aku marah dia cam marah org beso.. skalii.. dia leh ngekek2 tawe kat aku plakk.. adoila anakkkkkkkk!!! sabo jekla... huhuhu.. seb baik ko kecik lagik pontel... sabar... sabar... heheh.. abe kata aku nie garang.. ye ke?? hurmm.. yer kot, mmg garang dan aku ske bebel2.. lalalalala!!~

UPSR


arinie result UPSR kuar ehh?? urrmm.. aku pun tatau menau.. (nampak sgt aku tak peka ngan bnda sekeliling aku.. hehehe) tah arr, skrg nie otak aku serabut.. aku asek pkir psl benda itu.. benda itu.. benda ituu.. arghhhh!!! benda itu jugakla yg membuatkan aku tensennnNNN!!.. siyes tensen smpi tahap dewa.. benciiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!~

tgh sdp2 aku layan mata, (pheww.. kat opis pun leh membuta lagik) hp aku berbunyik.. ada msg plak daaa... dari kak ipar..dia kata 'UPSR ain dpt 4A, lagik 1 subject tak igt plak'.. aku pun balas.. 'pergh!! dahsyat... heheh' kak ipar aku balas lagik.. 'kalo ko nak tau result dia try msg kak dura laa'.. 'haa.. yerlah, nanti aku tnya dia'... kak dura tuh kak long aku.. ain nie plak anak sulung dia.. kiranya ain nie cucu sulung mak aku jugak.. paham ke korang?? ehh.. cam korang kesah jek psl latar blkg kuarga aku kan.. wakakakkaa.. glerr.. (otak aku serabut weeeiiii..)

makanyaaa.... pasni ain akan dapatla habuan yg telah dijanji2kan oleh mereka2 semua.. eh ain, aritu ummi ckp 1 A=RM100 kan?? 4 A=RM400.. hehehe.. kaya2... kasi ucu pinjam satu rat bley?? nak bli sandel laa.. gaji sok ucu ganti.. hahahaha... mau kena sepak ngan anak buah aku... korang.. anak buah aku nie ganas tauu, mana taknya, badan dia lagik beso dari haku.. adehhh!!


ini tuan empunya nama... gambo taun bila tah aku amik.. kuat makan kan?? maka itu, dia lebih besar dari aku.. hahahha...





Rabu, 12 November 2008

kerana 'mende alah' ituww..

Aku sgt sedey ok.. tataula nape, tetiba… dalam 2,3 minit nie emosi aku lebey2 plakk.. tu la psl.. yg ko gatal2 p tgk2 slip gaji apsal.. kan dah ati ko terguris, tercalar, tercarik.. huwaaaaaaaaaa… siyesss.. aku sgt sedey okehhh… nie sme psl ‘mende alah’ tu laa.. gler laaa… aku benci tauuu.. aku tak sukaaa.. bila aku nak senang cam org lain.. huwaaaaaa… makkkkkkkkkkkkkkkkkk.. tolong adik makkkk… adik nak balik kg.. adik nak duk kat kg.. adik takmo duk KL lagik.. arghHHHH!! Aku benciiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!~

** rndunya kat pontel.. cepatla balik... :( :(



Rabu, 5 November 2008

gaya apakah ini?

owhhh.. sadis btol anak dara aku nie.. tdo pesen apa nie pontelll?? alahaiiiii.. takper.. mama simpan gambo pontel nie yekk. simpan smpi pontel beso..hahaha... sok pontel dh beso, mama tunjuk pontel.. pontel tgk sndrik betapa "canteknya" gaya pontel tdo... kihkihkih




mari bergumbiraa

ehh.. bahagia okeh 2 branak nie.. time bila diowang tangkap2 gambo nie pun aku tataulaa.. tapi yg pasti malam tadi.. masa tu aku katne ekk?? owhh!! kat dapur.. tgh kemas barang kat dapur.. kan aku baru balik pasar malam, p bli sayur, daging, bawang, telur.. macam2 lagik laaa... skrg nie kan pontel dh leh makan bubur.. so.. dh tiba masanya aku sediakan sme stok2 makan tuk pontel kat dlm freezer tuh.. yeahhhh!! pontel dh leh makan... nyum3...



tuuu diaa.... hepi btoll


cubaan mengangkat punggung


jatuh balik

wahh.. main posing2 plak dia yekk..

makin lama makin golappp laki aku nihh.. ishh..ishh...

apa kes nie ponteellll... wakakaka... w'pun begitu tetap pontelll!

** todayy.. pontel makan bubur carrot..

Blog Widget by LinkWithin