Isnin, 17 November 2008

dari mines ke JJ balakong


pagi smlm boring2 lepak kat umah ajak abe kuarrr..

"pa.. jom p pyramid.. tgk coklat.. (kat pyramid kan ada pameran coklat cadburry kan...)"
"pyramid?? jauhla ma... nak ujan nie duk umah lagik best.."
"hurm.. okeyy.. duk umah jekla (smbey membentak2)"
"ermm.. jomla siap2 kita p"
"hehehe (dlm ati...)"

ahahaha... jahat aku kan?? ngeh3.. aku mmg begini.... aku suka membentak2.. ske buat abe serba slh.. ahakss.. sori yer incik abe.. bistuuu.. kalo aku tak wat cenggitu, takdernya incik abe nak bawa aku keluar berjalan.. huhhh.. aku bosangggGGGG!! kalo pontel tu dh pandai berkata2 kompem dia pun akan ckp.. 'papa, pontel bosan la duk umah'.. ahakss...

plan awal..... pagi tuh ajak abe sarapan kat luar (kul 11 pagi) sarapan ke?? =p.. aku makan nasi lauk siput sedut (peberet aku tau.. abe?? dia geli... kehkehkeh....) pastu abe makan soto.. mintak lontong yg dtg soto.. adoilaa... abe telan jugak.. ermm.. skrg nie kan, kalo kitaorg p kedai makan rasa cam dh susah sket la.. yerla.. pontel dh beso kan, dia tak geti duk diam.. dh pandai hentak2 meja, dh pandai tepis sudu garfu, dh pandai tolak cawan minuman.. so... kalo nak makan kena gilir2... cam smlm, masa tgh makan seb baik mangkuk soto tak telangkup atas badan dia.. kalo tak.. naya weii.. masuk spital lagik jawabnya.. hehehe

makan2 secepat yg bley, abe tnya nak p mana sbnrnya nie? dia lau bley mmg nak suh aku ckp 'kita balik jekla'.. kuang3.... aku pun ckp 'p memana jeklaaaaa'.. so, abe ckp 'kita p mines jekla.. dekat sket.. pyramid jauh.. lagipun ari nk ujan'.. aku ok kan ajer.. yg penting dpt jalan2.. yeyeahhh!!.. dari putrajaya jln mmg clear skali smpi stesen komuter serdang.. umak aii.. apa ke hal jammed plak.. mmg jln jammed gilerr.. xcident ke?? tgk2 takder plak xcident ke hapa.. sudahnya.. smpi masuk simpang mines jln packed habis.. last2 abe ajak p JJ balakong jek.. kt jj balakong bli apa ehh?? owhhh... bli spagetthi... konon2 nak masak spagetthi.. abe pun dh offer nak tolong masakkan..


ini kat JJ.. pontel ganti pampers


muka pontel makin bulat eh ma??

pusing2 smpi penat dlm kul 2 ajak abe balik. pontel pun dh meragam2.. nak tdo.. suh tdo dlm stroller takmo plakk.. tak best gaknya dlm stroller tuh.. pontel dh beso+panjang.. stroller tu plak dh sempit.. kalo tdo kat umah, atas tilam pontel leh buat aksi stuntman... kan pontel kannn.. =p
smpi2 umah ujan turun mencurah2.. seb baik sempat smpi umah, kalo x habis lencun kain baju aku kat luar tuhh..

ini chef sy.. dia pakai apron dgn rela hati yer..

ini hasil masakan chef sy... mau cuba?? =p

7 kepochi:

syanis berkata...

angle.... cepat rambut pontel tmbuh.. nmpak itam dah..

aNgeL pUTiH berkata...

ye ke aiNs? kalo btul alhamdulillah.. tak sabo nak pakaikan pontel sepit rambut.. hehehe

neezareef berkata...

tul..npk rambut pontel lebat..wpn x pjg lg...
mama pkai kan pontel listik pink ka..hehehhe

aNgeL pUTiH berkata...

aah kan.. rambut dia nie bila la nak panjangg.. gitu jek gayanyaa.. huhuhu..

kak semb... pontel curi lipstik mama dia.. pastu dia pakai sndrik.. wakakakak...

atty's berkata...

alor..makin cute qistina..

untung ko angel..laki mu teror masak..

aNgeL pUTiH berkata...

kak ty.. masak benda2 cmtuh angel pun bulihh.. cuba suh masak nasik tomato.. mau terkedu kat dapur.. wakakaka

Ada Ayrissa berkata...

tomeynyaaa pontel....
hehehhe...rajinnyer chef u tu...
bertuah badan...

Blog Widget by LinkWithin