Jumaat, 29 Ogos 2008

mari menjawab TAG!

aku di 'TAG' lagik oleh kakak atty's.. adusss... jawab jgn tak jawabb.. muahahah


The rules of the game get posted at the beginning. Each player answers the questions about themselves. At the end of the post, the player then tags 5 people and posts their names, then goes to their blogs and leaves them a comment, letting them know they’ve been tagged. Let the person who tagged you know when you’ve posted your answer.
***END***

1)What were you doing 5 years ago?
ermm.. 5 taun lepas ekk?? masa tuh taun 2005, dh keje ngan gomen.. kerani cabuk jek.. hikhik


2)What were the 5 things on your to do list today?
hari ini 29.08.2008 = jumaat
(1) kena amik cuti 1/2 day psl BS pontel nak balik kg..
(2) balik umah nak coci baju
(3) pastu nak p alamanda register line maxis..
(4) ptg nak p jln TAR..
(5) pastu balik umah, tdo..


3) What are 5 snacks that you enjoy?
(1)twisties
(2) potato chips
(3) kekacang
(4) kerepek pisang
(5) chipsmore pun boleh laa..



4) What are 5 things u would do if u were a billionaire?
(1) nak bawa mak abah p mekah
(2) nak p bercuti kat semua tpt2 menarik dlm dan luar negeri
(3) nak bli umah, 4,5 bijik pastu bagi sorang sebijik kat mak, abah, adik-bradik.. huhu
(4) nak bli kete mahal2.. derma kat adik bradik.. (wahh... bahagianya akak+abg2 ku)
(5) nak melabur dlm bursa saham.. wakakakaka


5) What are 5 jobs you've had?
ada 3 keje je termasuk keje skrg :
(1) kerani kat pjbt lawyer (2 bln)
(2) cashier kat courts mammoth (6 bln)
(3) kerani kat tpt keje skrg..


ok kak ty.. selesai sudaa... hikhik

Photobucket Photobucket Photobucket

Khamis, 28 Ogos 2008

selamat berpose!

Ramadhan datang lagik.. pejam celik pejam celik dh nak pose lagik.. kejapnya masa berlalu kan, aku pun tak habis ganti pose lagik.. arinie last day! muahahaHahaha.. apa nak jadikla ngan aku nie.,. taun depan kena ganti pose cepat2 laa.. tu pun kalo boleh.. (sbb aku mmg ske ganti pose last minit. padan muka haku!)kihkihkih..

dh nak pose nie macam2 la emel yg aku dpt, salah satunya emel nie, saja nak share ngan korang kat cni..

Doa malaikat Jibril menjelang Ramadhan " Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

so, pada kwn2 sme sempena tibanya bulan Ramadhan yang tidak lama lagi aku nak minta maaf kalo ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengaja, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk , diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaallah. mintak jugak dihalalkan semuanya.

p/s- Semoga Bergembira Menyambut Ramadhan. Kalau sale hari raya dah mula secara besar-besaran tak salah kalau kita sebagai umat islam bersedia awal sempena tibanya bulan yang mulia ini.. saving duit dari skrg haa.. hehehe..

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

angan² dulu

biar la aku nak berangan .. x salah pon kan. korang nak kata hape pun takper.. aku tak kisahh. kalo angan² aku nie jadik kenyataan Alhamdulillah :)

♥ nak shopping mekap.. lame dh x beli barang mekap, pas kawen dh lupa nak soping barang2 nie sme.. muahahha... skrg nie p keje pun tak penah nak tancap2 muka. lipstik pun dh lama tak pakai.. uhHHH... selebet betul muka aku nie.. (-_~)
- updated!! kat lobi ada jualan puspanita, aku bli blusher~ lalalala.... :p

♥ pastu nak bli wallet baru.. wallet lama mmg elok lagik tapi cam dh bosan jek pakai..(hikhik.. bosan tuhhhh) arituh kat sogo ada sale, dh survey2 tapi tak berkenan plak. smpei cik abe naik muak teman aku belek2 wallet.. (psstt.. sale smpi bila ek?)

♥ lagik, nak buat spek baru. dh bape taun aku tak ganti spek?? ayokk!!! last buat masa baru berkenalan ngan cik abe, masa tuh dia jugak yg teman haku.. hukhuk. skrg nie dah ada anak plak.. adoiyaaa!! lama jugak tuh.... power pun dh makin bertambah nihh.. isk!

♥ errmMM.. teringin gak nak shopping baju utk jenjalan yg baru.... mana taknyaaa.. asek bli baju si pontel jek.. baju sndrik smpi dh lupa nak bli.. hahahaha..

♥ last skali, nak bli lappy... yg nie bakal menjadi kenyataan dalam masa terdekatt.. insyaAllahhh... yippiiEEEEE!!! (ulatt.. ko takmo komen pape ke?? wakakakaka..)

baca balik apa yg aku tulis nie, rasa cam aku banyak duit jek kan?.. banyak ke duit?? wahahahha..berangan lebeyy.. kan ke aku dh tulis kat atas tuh.. angan² dulu... sebagai seorang wanita yg dah berkeluarga (pergHHH ayat.. hukhuk) mmgla setiap sen yg nak dikuarkan tuh akan dikira.. ye tak?? nak bli sesuatu bende akan buat aku terfikir riban2 kali.. lagipun aku bukan golongan yg sgt gler pada barangan berjenama (tp kalo dpt bli, aku sgt sukerrr!! :P)

tetiba nak cakap pasal REZEKI...

aku diberi rezeki seorang lelaki yg amat istimewa (bagi aku la) sbb selama aku berkawan dgn para lelaki ni, hanya si dia yg terbaik..

walaupon kehidupan aku & cik abe sederhana tp alhamdulillah ape yg aku rasa nak makan, aku dapat makan.. aku nak berjalan p sana cni, cik abe akan bawa aku.. kadang2 pelik sbb kalo kire2 bajet cam cukup2 je tp bole je cik abe tunaikan apa yg aku nak.. huhuhu.. terima kasih wahai suami..

ANAK.. rezeki yang paling berharga :) penguat kasih sayang kami.. skrg nie si pontel dah 4 bolan.. alhamdulillah, kejap jek dia membesar.. rasa hepi sgt2 bila dpt tgk anak sndrik membesar dpn mata.. cter psl anak nie, masa preggy kan pontel dlm 2 bulan cmtuh, aku dpt interview jwtn yg lebih baik sket dr jwtn skrg.. pastu masa bersalinkan pontel, si pontel genap 30 ari aku dpt interview gak. dlm pantang2 tuh aku pegi la jugakk.. adess!! la nie, baru pagi td mak tepon dari kg dia kata 18sept nie aku ada interview lagik.. owhh.. bukankah itu rezeki?? moga2, harap2 dgn doa suami dan pontel aku akan berjaya dlm salah 1 temuduga tersebut.. amiNNNN...

BTW sme yang berlaku pasti ade HIKMAHnye.. kita hanya mampu berserah/bertawakal, ALLAH jua yg menentukannya... eh ape sebenarnye aku nak sampaikan kt sini eh? xde ape la.. just nak bebel2 je.. ihiksss!!~


PhotobucketPhotobucketPhotobucket

3rd award from kak ty



haa.. lagik2 award.. muahahha... arinie keje aku mengumpul award dari kak ty.. mekasih kak ty... moga persahabatan kita berkekalan.. tah bila nak jumpa secara live kann.. hehehehe

2nd award



award nie aku grap dari kak ty.. thanx kak ty sbb dermakan awrad nie pada semua orgg.. heheheh

Isnin, 25 Ogos 2008

aksi?

nak cter psl apa nie?? haku kekeringan idea.. hukhuk.. weekend nie tadep p mana pun.. juz duk umah... sabtu abie keje smpi kul 5.. (adess.. punah harapanku nak p kedai selendang..huwaaaa) ahad, ujan turun dari pagi smpi ke malam.. ayokk!! tapi malam tu sempat gak p tgk bunga api.. hehehe.. so.. maknanya mgu nie aku, abe, pontel menghabiskan ujung mgu kami di rumah sahaja. fullstopp!!~ nie aku tgh tadep keje, snap jekla aksi si pontel tgh manja2 dgn papa dia.. hehehe...










Photobucket Photobucket Photobucket

Jumaat, 22 Ogos 2008

TAG lagik..

adoilaaa... kak ty bagi TAG lagik..
haa.. jawab jgn x jawab..

Nama-Nama Timangan Anda:
family panggey : GG; GEE atau ADIK (sbb sy yg bongsu okeh!! muehehe..)
kawan² skolah panggey : ADD
kawan² opis panggey : IZA
anak² buah panggey : UCU
hubby panggey : MA; MAMA; IZA
pontel panggey : pontel lum pandai cakap lagik laa.. heheh

Anda Seorang Yang:
1. manja (hikhik)
2. ske membebel (dgn hubby jek.. nie time mood tak baik)
3. pendiam (pendiam sgtkah aku? kalo nak tau jwpn tnya kwn2 opisku ini..)~kalo tau dek suamiku, mau dia gelak guling².. dia kata aku ske membebel.. pendiamkah itu?? huhu
4. sangat² x suker pada HABUKK!!~ (sy sgt² alergic.. mau aku bersin smpi tanggal hidung)
5. ermm.. apa yek, banyak lagik laa... takkan nak senaraikan sme kat cni..

Insan Teristimewa Dimata Anda:
1. family terchenta
2. suami tersayang
3. qistina si budak pontel

Lagu Kesukaan Anda:
paling suka lagu KARAM by ZABARJAD..

Makanan Kesukaan Anda:
ske makanan yg pedas².. tapi sejak habis pantang nie rasa cam tak tahan pedas plak. mebi sbb 2 bulan makan lauk 'bening' jek kot.. hahaha

Warna Kesukaan Anda:
haa!!.. paling ske warna coklat dan hitam

Sikap yang membuatkan anda bengang:
ske ckp belit².. cetTTT!! ckp tak serupa bikin

Tiga benda yang mesti ada dalam beg anda:
1. wallet (penting woo...)
2. hempon
3. cermin muka.. (senang nak belek2 tudung & pimples..wakakaka)

Kali terakhir anda menangis dan kenapa?
dah lama tak nangiss.. tak igtlaa

Tag 6 rakan anda:
6 rakan?? nak tag sapo nihhh!! adoiyaa!!
tag 1 jek bleh x?
nak tag pada puan ULAT!! wauwee... :p

selesai suda tag saya..
kak ty.... pening jugak nak buat mende nie ekk.. muahahahah

Photobucket Photobucket Photobucket

shawl collection

shawl? selendang? aiyarKKK!! sejak bila aku sukakan selendang nie?? muahaha.. pelik².. tahla, aku pun pelik jugakk.. mungkin sejak aku dah geti pakai tudung belit2 seperti di bawah.. aduss... fanatik sungguh!! aku amik masa berminggu2 nak belajar pakai tudung cmni dan akhirnyaa.. wauweee!! aku berjayaa!!.. sejak berjaya pakai tudung cmtuh terus aku ada koleksi selendang nie.. arghh!! gler aku niee.. mgu nie nak p psr malam lagik, nak cari selendanggg!! (aku pakai selendang pasar malam jek.. mueheheh) aku nak borong banyak2.. muahahahaha... tadi aku dh pesan ngan cik abe, mgu nie tlg bawa aku ke kedai seledang ituwww.... dia cuma geleng kepala.. adehh².. tak bagi semangat langsung!! huhhh..





Photobucket Photobucket Photobucket

pemberian ulat..

pemberian ulat?? ulat bagi apa?? isk3.. kompiusnya.. hukhukhuk.. haa.. jeng².. inilah dia selendang pemberian ulat.. muahahah.. sy sgt ske akan selendang ini okehh... ulatt.. mekasihla susah payah kasi aku tudung nie..siap guna pos laju lagik.. ko jgn riso ar, akan ku jaga tudung nie dengan sebaik²nya sebagaimana aku menjaga si pontell!! muahaha.. apa aku merepek nie oiii... pssttt!!.. pasni kalo nak courier pape kat aku gunakan pos laju jek tau.. takyahla ko sesusah nak guna TNT.. dahla mahal, lembap plak tuh.. wakakaka..



ulat, terima kasih atas pemberianmu ini.. muahahah



PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Khamis, 21 Ogos 2008

epi buffday boss!

entry kali nie selitkan sket psl opis plak.. asek² cter pontel kali nie cter psl kawan² opis mama pontel key.. smlm ada jamuan hari lahir utk boss terchenta (chenta ke?? chettT!) .. encik wan ramli bin wan daud yg ke 52 tawun.. hepi besday boss.. moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan diberikan kesihatan yg baik.. aminNNN... jamuan nie, mr ng yg anjurkan.. bajet nak surprise la.. skali terkantoi plak ngan incik wan ituw.. muahahah.. mongok la diorang nie.. tak surprise langsung!! huhhhhh... tapi kira ok la sbb boss pun ckp dia tak sangka kitaorg nak raikan buffday dia.. dia kata lagik, pasni leh buat lagik.. wahahha.. cayalah boss!!


haa!!~.. inilah boss hakuu.. incik wan ramli.. muehehe... bos tgh bagi ucapan.. terharu kitaorg wat majlis tuk dia.. ngeh3..

apa korang senyum² ni?? oo... masa nie boss ckp, pasni leh wat jamuan cmni lagik.. buat utk sme staff yg smbut arijadi pada bulan² tersebut.. yehaaa!!.. (elehh.. tah sape ygt nk sponsor gaknya..hukhuk)

nie staff² lelaki kat opis haku.. tua² ekk?? mana plak pigi bebudak muda nie sme.. ayokk!!!

staf pompann.. wakakkaka.. kami kekurangan staff wanita okehhh!!

sape yg bertudung purple ituw?? lapo oiiii...... sape cepat dia dpt..

resepi rahsia!! sponsored by MR. NG.. muehehehe.. sedap sehhh.. pasni leh mintak abe blikan la.. nyum3..

Selasa, 19 Ogos 2008

borak bersama pontel

nie la hobi pontel time malam... dia ske ajak aku ngan abe borak² time kami berdua dah nak tdo.. alahai anak mama... mama ngan papa nak tdo la syg... lenkali nak ajak borak sesiang sket ehh.. hehe

video

** harap bersabar.. video nie slow sgt laa.. hukhuk

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

gadis bertudung...



siapakah si kecil yg bermuka bulat ini??



alahai.. tomei² anak mama pakai selendang.. huhuhu

** nk tgk gambo lain?? klik http://whiteangel.fotopages.com/



Photobucket Photobucket Photobucket

cuti² ujung mgu..

ari mgu nie cam biasa arr.. aku bawa pontel p jenjalan.. kali nie p mana ekk? ermm.. mgu nie kami p tesco kajang bli barang keperluan pontel.. pampers, susu, dan juga barang dapur kami.. hukhuk... sblm kuar tuh sempat lagik posing² dgn pontel kesayangan.. manja gitu.. muahahahha.... adehh!!







** mama syg pontelll!!~

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Blog Widget by LinkWithin