Khamis, 3 Januari 2013

Posting Pertama 2013

Hello World!! hepi new yearr~~~ alhamdulillah masih berkesempatan menghirup udara di muka bumi Allah yang indah ini.. terima kasih Ya Allah...

arinie 1st day kerja untuk tahun 2013.. semalam cuti sebab menguruskan anak yang baru pertama kali menjejakkan kaki ke 'sekolah'.. aku rajin sgt update status anak nak sekolah, anak nangis kat sekolah, anak beli kasut sekolah.. sampaikan tup² ada sorang kawan nie tanya 'anak kau darjah berapa ad?' hahahaha~~ anak aku baru 5 taun beb.. baru nak masuk tadika.. mengucap panjang si sahabat.. hehe~~

cuti taun baru ronda² kat JJ Balakong je sebab nak betulkan tali jam. haihh!! igtkan time cuti² nie dapatlah berjalan jauh sket. tapi dpt p JJ pun dh kira bersyukur.. kau asyik hengat nak jenjalan ajer yer angel.. tatau anak nak sekolah?? mih³.....

hepi new year from us~ ;)

malam taun baru tu tercapai jugak hajat nak bawa anak² tengok bunga api. taun nie kami salah 'port' pulak... sebab tatau mana lokasi tepat diorang nak tembak bunga api. sekali tengok² kami berdiri di sebalik pokok yg besar.. adoilaaaaa!! rugi².. nak berganjak tempat lain pun dh tak sempat sebab punya ramai umattttt malam tu.. layankan ajerlah...

semalam, 02012013 first time anak aku Adrianna Qistina masuk sekolah.. pagi² dari rumah punya la semangat.. sampai sekolah dh mula takut² masuk kelas duduk kat kerusi muka dh mencebik.. cikgu suruh duduk sarapan dia tak mau, kejungkan badan berdiri sambil pegang hujung baju aku kuat².. haihh!! tak bley jadik.. encik suami pulak amik turn melayan kerenah dia.. pun x makan saman.. last skali cikgu pegang, terus dia meraung sekuat² hati.. woooooo~~ rasa bergegar bilik darjah tu dengan suara dia.. hahahaha~  cikgu kata tak payah tunggu yer puan, nanti kami handle.. tengahari pukul 12 aku dh terpacak depan pintu sekolah.. pukul 12.20 baru cikgu buka pintu.. muka kakak ada senyum... tanya cikgu, 'anak saya nangis tak cikgu?' dan cikgu jawab 'nangis jugak.. tapi bila dh suruh beratur dengan kawan² dia okey dah.. tak nangis lagi' Syukur alhamdulillah.. rasa lapang dada yang sempit dari pagi tu.. Qistina nie mmg selalu drama air mata.. sikit² nak nangis, sikit² nak nangis. manja lain macam.. huhu~~ harap² seminggu ni jekla dia buat perangai, minggu depan kakak jangan nangis lagi yerk sebab turn mama plak kena handle kakak.. pegi balik sekolah mama yang jemput.. merempit~ harap maklum.. uhukss!! balik sekolah daftar taska transit kat Taska KBS.. sesi suai kenal dengan taska transit pulak..


1st time pakai kasut sekolah.. asik membelek tapak kasut je takut kotor katanya

posing dulu.. masa nie dia tatau nak kena tinggal kat sekolah baru.. kih3

ondaway balik lepas hantar kakak.. bila tanya "kakak mana dik?" dia jawab "kakak nanesssss.."

12.30pm!! yeyyyy~~ tamat sudah sesi persekolahan hari pertama.. dalam beg tu cikgu dh bekalkan uniform sekolah :D

masuk² kereta minta susu.. kesian dh bape jam tak jumpa susu yer kakak ;p

malam tadi bawa anak² menabung di TF.. tah apa mimpi si Sara nie meraung² nak makan aiskrim.. stok aiskirm dalam esbok mmg dh habis, mana nak cekau?? tak tahan dengar dia melalak aku ajak encik suami terjah TF sebab memikirkan itu jek yang paling dekat.. seronok la bebudak nie, aku jek tak bape nak seronok sebab melayang hampir 30 hengget.. arghhhh!!!!

ini budak yang tak pasal² nak makan aiskrim.. mcm nak picit2 jek mulut dia.. haihh!!

ratu peluh~ kau main apa kakak?? sampai lencun 1 kepala???

malam tadi jugak iron baju uniform kakak yang cikgu bagi.. punya semangat aku gosok tengah² malam.. feel dia lain mcm bila gosok baju sekolah anak.. yekla, pestime la katakan... dalam ati bercampur baur.. dh besar dh anak aku, dh masuk sekolah pun, itu, ini.. mcm² aku pikir. papepun syukur dengan kurniaan ini Ya Allah.. bukan semua org rasa apa yang aku rasa.. =)

gambar nie bakal menjadi kenangan terindah.. hehe

adik~ masih setia di taska Al Qalam.. takperlah, adik duduk je sekolah lama diam² yerk.. mama rasa itu je yang terbaik.. nak pindah randah sekolah rasa leceh sangat.. tunggula dh stabil semuanya baru kita arrange balik cemana.. pagi tadi hantar pun dia mcm blur² sebab aku hantar dia pukul 7.05 pagi! pecah rekod~ cikgu pun terkejut aku hantar anak awal.. hahaha~~ semuanya sebab nak kejarkan kakak yang masuk sekolah jam 7.30 pagi. bukan adik jek pecah rekod, aku sendiri pun pecah rekod punch card pukul 7.15 pagi. phewwww~~ kita tengok dulu kedatangan utk bulan pertama nie, kalau hari² sampai sebelum 7.30 boleh tukar WP1.. yeyyy!! kakak pulak buat drama lagi.. taknak bangun mandi... kena sedas dengan aku dalam bilik air.. aduhaii~~ sabar ajerlahh.. nie penangan malam tadi tido lewat sangat sebab excited dapat uniform sekolah.. dia kata 'kakak tak ngantuk lagi, kakak nak tengok mama gosok baju kakak'.. sudahnya pagi² dapat hadiah dari mama.. sedap tak kakak? hurmmm~~

ngantuk lagi~ takder mood nak bual² pun.. huhu~~
depan pintu sekolah.. sedih jek muka.. :(
pagi nie pegi sekolah encik suami hantar, ingatkan dh ok tapi nangis jugak.. nak buat cemana kan? tinggalkan ajerlah.. tengahari pun encik suami jemput, sampai opis aku dlm kul 12.30.. nak hantar p taska mcm awal sangat la pulak.. mandikan, bawa p jualan NRE baru hantar ke taska.. memula dia taknak masuk gak, mula dh nak buat drama pastu bila ternampak mainan baru la muka bercahaya sket.. kira oklah tu duk taska baru kan kakak?? pasni takmau nangis² lagi... mama tinggalkan kejap jek.. pukul 2-5.. boleh main buaian sampai puas.. =)



nampak hepi kan?? lepas nie memang kena beli sebijik mainan nie letak kat rumah la jawabnya.. haihh!!

#pukul 2.15 aku balik opis dengan hati yang senang.. sekarang dh pukul 4.15.. siap² berkemas.. pukul 5 dh boleh balik.. horeyyy!!!!



0 kepochi:

Blog Widget by LinkWithin