Isnin, 31 Disember 2012

Last Day Monday Blues of 2012

Pejam celik pejam celik arini dh penghujung 2012.. Ya Allah, cepat sungguh masa berlalu. cepat ke? tahla.. rasa mcm lambat pun ada jugak.. hehe.. tak baik aku nih!! lumrah alam dan lumrah hidup.. suka, duka, pahit, manis kena la lalui jugak dengan hati yang redho..

Laluan hidup aku sepanjang tahun nie sama jugak.. suami, anak², rumahtangga, karier, itu, ini... dan macam² lagi. cuma tahun nie kelam kabut sket dengan persiapan sekolah kakak pontel.. kakak pontel dh nak sekolah pun.. how time flies.... rasa sedih dan sebak!! aku rasa dia tu mcm kecik lagik... selalu ajer kena cubit, pukul² sayang dengan aku.. tup² dh nak masuk sekolah pun.. :(  cakap pun dh mengalahkan org tua.. semalam terkena sebijik dengan dia..

aku : kakak lapar x? 
dia : lapar jugak.. 
aku : kakak nak makan apa? 
dia : entah.. 
aku : mama masak nasi dengan fish ball nak? 
dia : ok..

tapi dalam masa tu aku masih belunjur kaki join dia tengok oggy and the cockroaches.. sekali dia sound :-

dia : pegilah masak! kata nak masak tadi?? 
aku : telan ailio..... gulppp!! terkena sebijik dengan anak sendiri. sambil jalan terhegeh² ke dapo mula memasak.. hahaha

hahahaha..... mcm tulah kehidupan aku sejak anak dh petah berkata² nie.. kadang² rasa nak nangis sangat, kadang² rasa bahagia... alhamdulillah.. syukur dengan anugerah yang Kau berikan Ya Allah... esok cuti, lusa dah masuk sekolah... tatau la cmne gaya si kakak tu.. 2 minggu kebelakangan nie jawapan dia mcm lalang.. kadang² dia yang sibuk tanya aku bila kakak nak sekolah baru?? aku ckp tunggula.. nanti kakak mesti sekolah baru punya.. selang 2,3 hari bila aku cakap lepas nie kakak dh tak sekolah dengan adik tau, kakak masuk sekolah lain.. sekolah belajar 1,2,3, abc, mengaji, solat.. nangis² dia jawab taknak.. aduiyaiiii!! pening kepala mama nak!!! tunggu jekla nanti cemana.. haihh!! seram woiiii~~~ dibuatnya dia berguling² depan cikgu cmne yek? hehe~~

adik~ harinie dah 2 taun 29 hari.. pun dh pandai ajuk² cakap kakak.. bila kakak mintak jajan sket cepat dia cakap "tak boyeh!!" hahahaha~~ sabo jekla kakak.. itulah, kedekut² lagi dengan adik.. bila aku marah² kakak dia pun sibuk tanya "siapa mama??" maknanya dia tanya aku marahkan siapa?? amboii~~ mcm mak nenek si kecik nie.. adik nie aku perasan perkembangan dia lebih awal dari kakak.. dia jugak lebih agresif, jenis tak takut org punya.. malam tadi pegi alamanda beli susu anak², kakak ikut encik suami, adik ikut aku.. encik suami berhenti depan mesin atm berdepan MPH tuh.. aku sibuk berbalas tweet (padan muka aku!) sekali tengok² adik dh hilang!! giler pucat muka akuuuu!! toleh kiri kanan mmg dia lesap~ mana budak nie pegii?? aku lari² panggil encik suami ckp adik hilang.. skali encik suami jumpa dia dlm MPH.. ehhhh~ cantik dia duduk kat sebelah cermin display book tuh sambil makan mamee.. bila nampak aku datang dia sengih² tayang muka tak bersalah. huwaaaaaa!! rasa mcm nak gugur jantung mama dikkk!! kalau kakak ada berani ko buat begitu?? idaknyaaaaa~~~ suruh amikkan barang kat dapur rumah sendiri pun penakut habissss~~ hahahahaha......

harinie last day kerja bagi taun 2012.. huhu~~ masuk taun depan genap 12taun aku berkhidmat kat cni.. giler lama woiii!!! pssttt~~ diam² sudah.. aku belum sedia nak tukar opis lain +mula dr taun depan kakak dah sekolah kat P5, kira dh okla tu lokasi opis aku nie.. fuhhh~~ harap² Allah permudahkan segala urusan aku.. esok public holiday.. mau kemana ye kita? rasanya nak duduk rumah diam² ajerlah sebab lusanya kakak dh kena bangun awal pagi utk ke sekolah. tapi boleh ke aku duduk diam² kat umah?? haihhh!! malam nie ada sambutan taun baru kat P2.. dah janji dengan anak² nak tgk bunga api.. yeyyyyyy!!!!

#semoga taun baru yang bakal mendatang membuatkan aku lebih matang dalam mengharungi kehidupan seharian.. insyaAllah.....





2 kepochi:

Nur Aini berkata...

Zharif Aritu hilang kat dpn Carrefour. Aku cuak, rupanya dia ada kat mesin popcorn tu je.

aNgeL pUTiH berkata...

hahaha.. tau xper!! bikin jantung guwe mau gugur ajer!

Blog Widget by LinkWithin