Isnin, 15 September 2008

bajett..


walaupun bajet 2009 dh berlalu tapi baru arinie aku jumpa artikel nie.. bukan pe, slagi aku x jmpa artikel nie, slagi tu ati aku tak tenteram.. kawan2/abg/kakak aku sme msg ckp 'wehh.. untung arr, taun nie ada bonus'.. 'oi!! bonus2... nak raya nie.. masyuk arr'.. 'hehehe... dpt bonus taun nie ekk.. best tuh'..'oitt...bonus.. blanje bley?'... adeh2.. mcm2 msg yg aku dpt.. mslhnyaa... aku tak baca lagik artikel bonus tuh.. tapi arinie.. setelah aku membelek2, menilik2, mengklik sana cni akhirnya aku jmpa jugak benda yg aku carik2.. yahoooo!!!~.. aku tempek cni utk puaskan ati aku sndrik.. sengal kan? ... kihkih... any comment?? :D

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kakitangan awam terima bonus sebulan, minimum RM1,000

KUALA LUMPUR: Seramai 1.2 juta kakitangan awam di negara ini akan menerima bonus sebulan gaji atau minimum RM1,000 yang akan dibayar melalui dua kali pembayaran iaitu pada September dan Disember. Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, berkata pemberian bonus itu sebagai menghargai peningkatan produktiviti dan sumbangan kakitangan sektor awam kepada pembangunan negara. "Kerajaan bersetuju memberi bonus bersamaan sebulan gaji dengan minimum RM1,000 bagi 2008.
"Bonus akan diberi dalam dua bayaran, pada September dan Disember 2008," kata Abdullah, yang juga Menteri Kewangan, ketika membentangkan Bajet 2009 di Parlimen, hari ini. Kali terakhir kakitangan awam menerima bonus pada 2007 dengan pemberian sebulan gaji atau minimum RM1,500 melalui dua kali pembayaran. Pada tahun lalu, tiada bonus diberikan selepas kerajaan pada Julai memberikan pelarasan gaji antara 7.5 dan 35 peratus. - Bernama


sumber : bharian.com


** wala weyyy.. bonus2 pun manyak mende nak kena settle nihh!!.. huwaaaaa

** nk tambah sket.. nie sme rezeki pontel.. alhamdulillah... syukur sgt2.. hehehe

Photobucket Photobucket Photobucket

2 kepochi:

atty's berkata...

heheh..alhamdullilah ado gak..

aNgeL pUTiH berkata...

aminNN...

Blog Widget by LinkWithin