Khamis, 2 September 2010

Projek Cornflakes Madu

tadaaaa.. nie aktiviti sy lepas berbuka smlm (1/9/2010).. projek cornflakes madu siap jugak akhirnyaaa!! rasa sgt lega + puas walaupun badan sgt penat + pinggang saket..

tepi2.. kuali panas nieeee...

sbnrnya dh lama nak buat kuih nie, bahan2 pun dh bli lama tapi asik bertangguh jerk.. maklumlaaaa, benda kalo plan2 mmg tak menjadik kan? better takyah plan, ko terjah jek kompem smenya settled!! :D

susun satu2 yerk.. banyak2 part, part nie paling letihh!! kompem okehhh... sbbnya kena susun emping2 jagung berkenaan secepat yg boleh.. susun time panas2 tu laaa.. kalo tak emping jagung korang akan jadi sejuk dan beku! huhu


projek bermula selepas berbuka puasa hingga jam 11.45pm.. hahhh ko!! gler lama nak siap.. nak uat cmne, kalo kerja ada cmpo tangan si pontel smenya tak menjadi. kejap2 nak pegang cup, kejap2 nak pegang sudu, kejap2 nak pegang kuali panas.. adoiyaiii!!!

ngeeeee... oven comel sy!! tak sia2 bli oven nie tauu... kecil tapi berbaloi. lepas dh susun2 clm cup kena bakar sekejap okehh!! kejap jek, dlm 3,4 minit :)

si ayah plak, kita sibuk di dapo, dia pun sibuk di depan lappy.. time2 nie lah nak buat keje eh paa.. geram nihh!! kan dh janji mama buat kuih, papa jaga pontel.. huhu.. projek diselang seli dengan tangisan pontel, suara petir saya, dan juga suara garang yg tak berapa garang si suami memarahi si anak.. hahaha... cmno nak bizz nieeee?? baru buat kuih sejenis dh haru biru.. tapi takperla, akhirnya siap jugak cornflakes madu nie.. rasanyaaa?? terbaekkkk laaa bagi org yg pertama kali buat mcm sy.. hahahaha =p

yeahhH!! baru keluar dr oven.. panehhhh!! tgu la dh sejuk sket pastu leh susun dlm bekas.. walaupun rupamu tidak cantik, tapi hasilnya tetap lumayan.. hehe


syiapppp!!~ ada sape2 mau oder??? hahaha..


* credit to mr. suami sbb tolong jaga pontel lepas dia dh puas menangis.. hehe...



5 kepochi:

Okid berkata...

mn resepi nyer..?angel guna madu @ guna gula je..?

aNgeL pUTiH berkata...

eh okid.. nak resepi ehh?? hehe.. angel guna dua2 yang.. :)

PUANSTOBERI berkata...

hik hik. akak pun salu buat. kadang akak buh coklat cair skali. setap,..nom noom nom..eh. cuti lama kat kg ni nak buat lah. ehehehe.

Okid berkata...

ooo..2-2 eik..?ala bg laa resepinya..nk try nie...

kak ida ~ letak coklat cair..?sedap eik..?pastu gula n madu ltk x..?

aNgeL pUTiH berkata...

okid~ letak semua skali... mesti sedapp!! :)

Blog Widget by LinkWithin