Khamis, 16 Julai 2009

hospital serdang


rabu, jam 6.45 ptg kitaorg bergegas ke hospital serdang. kenapa? sbb suhu badan
pontel dh mencecah ke 39'c.. Kul 5.30 incik suami balik kerja, aku suh la dia cek suhu pontel sbb masa tu aku dh rasa badan pontel makin panas... tup2 jap lagik dia ckp suhu dh naik 39.1. erkKK! biar btol.. kelam kabut aku packing baju pontel. dlm ati dh terasa, badan panas sgt mesti kena admitted wad.. masa tu air mata dh mengalir tapi sempat lagik marah2 encik suami sbb dia bersiap bagaikan perempuan.. adoiyaii!! hilang sabar btol...

smlm aku cuti, seharian kat umah kejap2 aku cek suhu dia.. still 37'c.. bila encik suami balik umah igtkan demam pontel makin surut tapi rupanya makin tinggi.. =( demam oh demamm.. kenapa ko takmo surut2? geram seyhhhh!! ubat dh bagi tapi still panas. bukan 2,3 jenis ubat okeh.. pontel kena makan 6 jenis ubat skaligus.. kesian.. mana tak pontel melalak2.. =( tiap kali nampak aku bawa tupperware yg berisi ubat dia dh geleng2 kepala. pastu mula la meraung.. uhuhu.. anak aku makin bijak.

smpi spital terus tuju wad kecemasan. daftar nama kat kaunter, cek suhu.. udah naik 39.8.. huhuhu.. takottt.. derang trus masukkan ubat bontot sbbnya dh terlampau panas. panggil misi.. misi dtg suh bukak baju pontel, dia nak lap ngan air.. aiyokk!! meraung2 pontel dlm bilik.. sejok air+sejuk air cond mana taknya..

lepas dh siap lap baru amik no giliran.. seb baik tak kena tgu lama. sblm pontel ada lagik 4 org pesakit..





smpi spital terus tuju wad kecemasan. dlm ati asik berdoa, cepatla masa berlalu. tak smpi 5 minit cmtuh attendance tadi dtg.. dia kata kat encik suami "bang, kalo lagik 1/2 jam tak masuk bilik doc kita cek suhu lagi skali".. aku dh tak sedap ati.. aishhh.. kan dh masuk ubat bontot, takkan la nak cek suhu lagik. kejap2 lagik mesti la dh kurang panas pontel.. tup2.. tgk jam dh kul 8, no giliran tak naik jugak.. wahhH!.. panas ati.. apsal la lembap sgt... terus jmpa attendance tadi.. dia cek punya cek.. ehh, masih panas.. still 39'c.. kuat sungguh la virus demam pontel nie.. kali nie dh takyah tgu, dia trus bawa kitaorg masuk bilik doc (boleh pun buat cmni.... x tgk anak aku dh melalak2 mcm nak pengsan lagik mau tunggu.. geram tau, rasa cam nak sepak doc tuh). jmpa doc, doc tnya... dh bape ari anak demam.. encik suami pun citer la smenya.. dh 4 ari demam tak kebah. dh pegi klinik, pun tak kebah jugak. anak takmo makan, tapi susu mcm biasa. muntah pun ada jugak tapi kadang2. biasanya lepas dia susu, then batuk2 time tu dia akan muntah.. mebi sbb tekak dia berkahak. hikss! complete =p

masa nie doc suh amik darah. dia takut pontel kena denggi.. huwaaa... bertambah2 takut aku dgr =( cian pontel, meraung lagik skali. tangan dhla cenonet, nak kena inject plak.. masa nie doc tnya "puan boleh tgk ke sy amik darah anak puan? kalau tak boleh puan tgu tepi yer, takut puan nangis sama".. muahahha.. lawak plak doc nie.. dari aku nak sedey2 terus tak jadik, tak pepasal terus tersengih sumbing.. cehh! masa dia cucuk jarum tu aku dh seriau, tapi tahankan jek.. slamber jek doc tu picit2 tgn pontel suh darah kuar.. haiyooo. igt tgn anak patung ka doccc?? lepas dh amik darah, nak masukkan air plak.. tapi sbb pontel meronta2 dan jarum dh tercabut, doc inject tangan sblh kiri plak.. tapi pontel mmg kuat, kali nie bukan jarum yg tercabut tapi air plak takmo masuk..


cian pontel, kiri kanan kene cucuk =(


last2 doc kata, takperla kita tgu result darah dulu. tapi kena tgu kat dlm wad.. aku igtkan result darah jap jek.. upanya.. hambik ko!! dekat 2 jam jugaklaa.. dari kul 8.30-10.30 baru ada result.. encik suami smpi dh saket2 tengkuk duk kat kusi. pontel dh sedap tdo atas katil.. aku suh jek dia baring atas katil skali tapi dia takmo.. =p

papa penat, baru balik keje terus cargas ke spital..



pontel tdo dgn lenanya lps dh penat meraung

kul 10.30 doc dtg jmpa kitorg, dia kata result darah smenya ok.. takder tanda2 denggi.. kami boleh balik.. alhamdulillah.. penantian berbaloi.. pontel dapat 2 botol ubat demam dan antibiotik.. kul 11 smpi umah.. very da penat.. smpi2 umah kasi pontel ubat, terus dia terlena.. makan ubat rajin2 yer pontel, biar cepat baik..



3 kepochi:

syanis berkata...

alahai... cian pontel.. moga cepat sembuh yer pontel

Anie berkata...

risau kalau budak demam..

kalau suhu tinggi telanjangkan...pakai pampers jer...dan terus lapa badan2 dia...
jgn sesekali pakaikan baju atau selimutkan dia...

Qiesha kalau demam pun suhu mesti tinggi...dan setiap kali dia demam mesti bd tak tidur malam sb nak control suhu badan dia..

Rantong berkata...

memang sudah hati bila anak demam. tambah2 lagi bila kena bawa hospital. macam benda kita pikir.

situasi macam ni pun saya dah lalui. tapi semua baik2 blaka. ahamdulillah.

View Profile: Rantong™

Blog Widget by LinkWithin